Sunday 24 August 2014

The Puisi

Sahabat ,
Biarpun kita jarang contact ,
Namun hubungan kita tak akan terputus ,
Doa mampu menguatkan ukhuwah kita ,
Ukhuwah kita akan kekal saat doa berterusan .

Tuhan ,
Jaga dia untukku ,
Kala ku masih jauh dari dia ,
Jaga dia untukku ,
Saat ku masih jauh dari dia .

Kesayangan ,
Aku diam bukan tanda aku lupakanmu ,
Dalam sunyiku ,
Aku sedang berusaha belajar dekatkan diri kepadaNya ,
Agar aku dapat utuskan doa rindu padamu melaluiNya .

Aku yakin ,
Doa tulus ikhlas dapat meresap ke dalam hatimu ,
Percayalah sahabatku ,
Aku tidak pernah menyesal mengenali dirimu .

Perkenalan ku dengan dirimu adalah anugerah ,
Anugerah yang sangat bermakna buat diriku ,
Percayalah padaku ,
Aku tidak pernah bencikan dirimu ,
Malah semakin kuat ikatan kasih sayangku padamu .

Mungkin ini dapat menguat kita ,
Lambang ukhuwah ,
Lambang persahabatan ,
Aku dengan kamu .

Tuhan ,
Utuskan doaku pada Rasulullah SAW ,
Utuskan doaku pada orang-orang yang aku sayangi ,
Aku yakin dengan kekuatan doa ini ,
Aku yakin doa ini dapat meresap ke dalam hati mereka.

The Puisi... :')

No comments :

Post a Comment