Tuesday 25 February 2014

Korea2013- Day 4 : Seoul FIFA World Cup Stadium

Assalamualaikum!

Hi Incik Bloggie!!!

Pantas-pantas nak menghabiskan kisah tour Korea. Target aku nak habiskan segala adik-beradik untuk post ni sebelum bulan Februari mengucapkan selamat tinggal. *What, da minggu last bulan February? Cepatnya masa berlalu.* Dalam entry before ni aku ada cakap nak tulis post khas pasal Hello Kitty Cafe and Zoo Coffee kankankan *eh, ekau tanya sapo ni Intan, bajet ada orang baca la tu? abaikan*. I'll keep it first, nanti aku tulis ok!

So da masuk hari keempat di Korea...Waaaa...last day nak berjalan-jalan kat sini *ni lah perasaannya masa kat sana, rasa tak nak balik Malaysia. Nanti macam-macam nak kena fikir. Ahaks! Kena back to reality juga!!!*

Masa hari keempat ni we all pergi Seoul FIFA World Cup Stadium! Ala stadium yang buat world cup tahun 2002 tu. Actually tak tahu yang we all akan pergi sini *SERIOUSLY!!!* sebab dalam itinerary tak ada pun. Even aku bukan peminat bola, dan tak pernah nak minat pun bola sampai sekarang tapi excited jugak pergi sini. WHY? WHY? WHY? First! Sebab kat sini buat WORLD CUP WEI! Antara acara yang berprestij di dunia *ceh konon-konon macam excited benar dengan WORLD CUP, padahal tak ada apa-apa perasaan pun*. Second! Sebab aku follow almost semua match masa FIFA WORLD CUP 2002 ni, kalau tanya aku pasal WORLD CUP, tahun yang paling aku ingat masa tahun 2002 la. Apasal, sebab masa ni aku kena demam campak so tak payah pergi sekolah. Mak pulak bentangkan tilam dekat depan TV. So, most of the times aku akan tengok TV dengan adik aku yang kena demam campak juga masa tu. Dan dan TV pulak asyik dok tayang perlawanan bola je, itu jelah yang mampu dilayan.  So jadual game, siapa menang siapa kalah kau tanya ja aku, memang semua aku tahu masa. Siap kenal stars setiap negara tu aku paling tak tahan. Macam pelik je kan intan zubaidah macam tu! Tapi lepas tu aku dah lupa dah & WORLD CUP tahun-tahun seterusnya aku tak tengok pun Ahaks! *Panjang betul dia mengimbau kisah silam neh!*.

View from above!
[Source]

Mari kembali ke jalan kebenaran, actually tak tahu nak cerita apa sangat dekat sini. So tengok gambar jela eh! *bersedialah dengan lambakan gambar-gambar sana dan sini!

Bukti kami dah sampai di sini! *selfie menggunakan monopod. sekarang monopod dah menjadi kegilaan orang ramai, masa aku guna ni dulu, ia menjadi satu kepelikan orang ramai hahaha!*
Cabaran untuk posing sebaik mungkin di depan stadium!
We all melawat FIFA World Cup Museum.
Jom checkout! Of course everything pasal 2002 World Cup and bola jela dalam ni -.-'' 

Inside the Museum you can learn everything about the World Cup games held in Japan and Korea. They have photos from the games, pictures/information about all the teams that participated and memorabilia of all the previous World Cup Events. [Source]

OOO...masa tahun aku lahir FIFA World Cup kat Itali ghupenyeee...
Dah melawat muzium meh kita nak masuk stadium pulak jemput masuk!
Habis diselaputi salji. Winter Sonata la katakan!
Ok dah merasa dah duduk kat sini.
Laluan players keluar nak masuk padang.
Peace yaw!!!
Kami pelawat!
Jom TERJAH!!!
Semua sibuk bergambar dalam locker room. We all sibuk bergambar kat tempat lain.
We all sibuk dok tengok toilet!
Our turn pulak! Thumbs up sekali~~~
Acah-acah...
My girlpren kata gaya macam orang sumo -.-"
My cousin kata brutal sungguh gambar ni...erk...
Sebenarnya aku tengah merenung masa silam, zaman kegelapan. Ahaks!
Bersantai di warm up room!
Bilik.....erk....tak tahu apa nama dia...
Dah habis tour!

Dah habis tour dari luar stadium ke dalam stadium, we all keluar stadium semula sebab ada benda yang lebih menarik di luar. Kita boleh tengok street art dekat depan entrance muzium.

Saranghae!!!
Ko jelir lidah sangat kan. Hambek kau!
Pijak sana Pijak sini Pijak situ. Ahaks!
Eh..eh..PSY - Oppa Gangnam Style!
Diorang pasang konsert PSY yg pernah dibuat kat sini suatu ketika dulu~~~
Ok sesiapa nak buat kenduri kahwin kat sini pun boleh ye! Curlosss uolsss kahwin kat stadium world cup~~~
Bye! Bye! Nak balik pi tempat lain pulak~~~
Ok, seperti yang dijanjikan memang penuh dengan gambar jelah entry ni. Tak banyak cerita pun nak cerita kat sini. Sebab tak tahu nak cerita. Ahaks.

Till we meet again Incik Bloggie!

Wassalam...


post signature post signature

No comments :

Post a Comment