Wednesday 26 February 2014

"Take account of yourself before you are taken into account"

Assalamualaikum...

Hi Incik Bloggie!!!

Hari ni masa dekat office tadi aku menggodek-godek page brother Aiman Azlan. Baca posts lama-lama dia yang memang tak pernah baca lagi sebelum ni. Sekarang ni pantang ada masa lapang kat office mulalah aku menyibukkan diri 'dating' dengan Incik Google. Kot-kot terjumpa sesuatu yang menarik.

Checked all the posts then terjumpa satu tajuk yang agak menarik. Then aku memang meniatkan dirilah untuk membaca post yang bertajuk In The Pursuit of Marriage. Topik kahwin je dia sibuk nak baca. HAIH...HAIH...intan zubaidah!!! *Eh! orang baca jugak la topik lainnnnnn. Emo sorang-sorang kejap*.

Overall, satu entry yang bermanfaat untuk orang bujang *nak tahu kena baca sendiri* sebab aku bukan nak cerita kat sini pasal intention to pursuit marriage tu. Ada satu saying yang dia tulis menarik perhatian aku.

It's a quote from Umar al-Khattab r.a. Khalifah kedua Islam.

"Take account of yourself before you are taken into account and weigh your deeds yourself before it is weighed for you."

Then aku pun google la nak memahamkan diri dengan lebih mendalam apa yang dimaksudkannya.

Terjumpa dua articles yang terkesan…




It makes me think deeply "Do I really equip myself for this bigger trade?"


Wassalam...


post signature post signature

No comments :

Post a Comment