Sunday 24 November 2013

Lagu untukmu

Assalamualaikum.

'Mu' dalam title post ini is refer to 'me'. This is the best song I can dedicate to myself at this moment in order to educate myself to redha dengan ketentuan Ilahi.

Afgan - Jodoh Pasti Bertemu

Andai engkau tahu betapa ku mencinta
Selalu menjadikanmu isi dalam doaku
Ku tahu tak mudah menjadi yang kau pinta
Ku pasrahkan hatiku, takdir kan menjawabnya
Jika aku bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu
Andai engkau tahu betapa ku mencinta
Selalu menjadikanmu isi dalam doaku
Ku tahu tak mudah menjadi yang kau pinta
Ku pasrahkan hatiku, takdir kan menjawabnya
Jika aku bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu
Jika aku (jika aku) bukan jalanmu
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu
(jika aku bukan jalanmu)
Ku berhenti mengharapkanmu
Jika aku memang tercipta untukmu
Ku kan memilikimu, jodoh pasti bertemu
Terdiam sekejap. 
To date, dah few days it happens.
Untuk melupakan dalam sekelip mata itu mustahil, tapi untuk redha dan menerima keadaan yang telah berlaku itu adalah satu kemestian.

Itu je yang mampu nasihatkan diri sendiri. Bak kata bestfriend aku 'kau kena terus hidup seperti biasa'. Live my life to the fullest. 

This is your time to move on and move forward. Allah sedang beri ruang untuk kau cari jalan yang sebenar. Anggap apa yang dah terjadi itu satu pengalaman dan pengajaran. Jangan pernah menyesal dengan apa yang telah berlaku, tapi menyesal la sekiranya kau melakukan kesilapan yang sama pada masa hadapan. ;')

P/S: Allah jadikan kita dan letakkan kita dalam sesuatu keadaan atau di suatu tempat adalah bersebab. Find the reasons then you can live your life to the fullest.

*Petang tadi naik kereta dengar HOT FM, Dato' Fazley pesan kalau nak post di media sosial, sila post sesuatu yang berhemah dan ada pengisian. Ingat tu Intan! InshaAllah...

Wassalam.

post signature post signature



No comments :

Post a Comment