Sunday 17 May 2015

What's up 25

Assalamualaikum...

Hai Incik Bloggie!!!

I'm officially 25 today~~~ *yup...sebelum ni tak mengaku 25, I'm still 24 ahaks!* omo...omo...omo... kalau masa kecil2 dulu rasa umur tu macam dah besar sangat da, matured sungguh abang2 kakak2 umur 25 tu. But now when I'm in this age, tengok kawan-kawan, orang lebih berusia dari aku & tengok diri sendiri rasa macam we're still same like before, not much has changed and yet, everything has. 

Jujur kata, at this age I still get excited bila ada nampak kelip-kelip hinggap dekat tilam. Excited bila buat benda-benda even benda simple yang sangat simple macam main dengan kucing & main pokok semalu. Childish kan? But then I feel like, a lot of things have changed. Sekarang dah boleh bawak mak balik kampung without abah, responsibility makin bertambah, dah kena buat keputusan serius sendiri, last but not least some of my friends ended their single life. 

Lately I've been asking myself 'what is my contribution to the society/ummah?'... What I've done to make the society/ummah better?. Have I improved from last time's birthday, or am I still at the same level? Have my knowledge improved? Birthday is one of the time for muhasabah

So...ada apa dengan 25???


This...
Alhamdulillah, untuk umur & peluang untuk menghirup udara yang masih diberikan. Ku pohon kekuatan menempuh arus kehidupan atas muka bumi Mu ini.

Dengan izin Allah, terima kasih utk mak abah yang membawaku ke dunia, kasih sayang & jasa mereka tak ternilai tingginya. Love them to infinity. 

Till we meet again Incik Bloggie!

Wassalam...



post signature post signature

No comments :

Post a Comment